Sınıf yönetim modelleri nelerdir?
Sınıf yönetimi modelleri geleneksel, tepkisel, önleyici, gelişimsel ve bütünsel olmak üzere beş başlık altında ele alınmaktadır.
En etkili sınıf yönetimi yaklaşımı nedir?
Etkili sınıf yönetiminde öğretmenin, çocuklara uygun davranışları öğreterek, sınıfta ortaya çıkabilecek olası problem davranışları önleyerek ya da problem davranışlarla ilgilenerek öğrenmeleri için uygun bir ortam yaratması beklenir.
Geleneksel yaklaşım nedir sınıf yönetimi?
Geleneksel modellerin tepkisi öğrenci merkezlidir. Öğrenci davranış sergiler, öğretmen yanıt verir. Örnek: Sınıfta uygunsuz davranan ve dersi dinlemeyen bir öğrenciyi sözlü olarak uyaran bir öğretmen.
Bütünsel sınıf yönetimi yaklaşımı nedir?
Sınıf yönetimi algılarını bütünleştiren bu modelde, sınıf yönetiminin ön planda tutulması, bireye ve gruba odaklanılması, istenmeyen davranış nedenlerinin ortadan kaldırılarak istenilen davranışın elde edilmesi bu sistemin özellikleridir.
Sınıf yönetimi kuramları nelerdir?
Sınıf yönetiminde genel olarak dört farklı yaklaşım bulunmaktadır: reaktif, önleyici, gelişim odaklı ve bütünsel yaklaşımlar.
Sınıf yönetimi öğeleri nelerdir?
Etkili sınıf yönetiminin sağlandığı sınıfta, tüm etkinlikler amaçlı ve düzenlidir ve demokratik disiplinin sağlandığı bir ortamda yürütülür. Sınıf Yönetiminin Boyutları ve Unsurları: Sınıf yönetimi, sınıf liderliği, sınıf öğrenme atmosferi ve disiplin unsurlarından oluşur.
Dreikurs yaklaşımı nedir?
Dreikurs yaklaşımı: Dreikurs, öğretim zamanının verimli kullanımının büyük ölçüde sınıftaki geçerli öğretim ortamının kalitesine bağlı olduğunu savunur. Dreikurs’a göre, günlük öğretim mümkün olduğunca demokratikleştirilmelidir.
Sınıf yönetimi süreçleri nelerdir?
Yukarıdaki görüşlere dayanarak sınıf yönetimi süreçleri ve etkinlikleri şu başlıklar altında toplanabilir: program ve planlama, öğrenme ortamının düzenlenmesi, iletişim ve etkileşimin düzenlenmesi, öğrenme ve öğretme, beceri geliştirme, değerlendirme, zamanın kullanımı yani zaman yönetimi.
Sınıf yönetiminin boyutları nelerdir?
Temel amacı olumlu bir öğrenme ortamı yaratmak olan sınıf yönetimi beş temel boyuttan oluşmaktadır. Bunlar; Sınıf ortamının fiziksel düzeni, planlama programı, zamanın kullanımı, sınıftaki ilişkilerin düzenlenmesi ve davranış kuralları ile ilgili etkinliklerdir (Başar, 2005, 7-8).
Bilişsel yaklaşım nedir sınıf yönetimi?
Bilişsel yaklaşım, insanların duygu ve davranışlarının yarattıkları dünya ve deneyim tarafından belirlendiği teorisine dayanır. İçsel motivasyon ön plandadır, yani davranışsal yaklaşımdan uzaktır. Önemli olan çocuğun hedeflerini kendisi belirlemesi ve bunlara ulaşmak için kendini motive etmesidir.
Çağdaş sınıf yönetimi yaklaşımı nedir?
Öğretmenin öğrencilerde istenilen davranış değişikliğini meydana getirmek, uygunsuz davranışları düzeltmek, etkili iletişimi geliştirmek, sınıfta olumlu psikososyal iletişim yaratmak, etkili bir organizasyon yaratmak ve sınıf yönetimi için zamanı etkili kullanmak amacıyla yaptığı etkinlikleri tanımlayabiliriz.
ABC yaklaşımı nedir?
ABC yaklaşımı: Bu yaklaşım öncelikli görevlerin düzenlenmesini içerir. En önemli ve acil görevler önceliklendirilmeli ve görevler değerlerine göre sıralanmalıdır. Değerli ve öncelikli görevler önce tamamlanmalıdır.
Önlemsel sınıf yönetimi modeli nedir?
Önlemsel modelin amacı, öğretmenlerin sınıf içi etkinlikler sırasında ortaya çıkabilecek istenmeyen davranışları stratejik olarak öngörmeleri, sınıf yönetiminde gerekli önlemleri almaları ve sınıf içinde yürüttükleri eğitim etkinliklerinde karşılaşabilecekleri olumsuz etkileri en aza indirmeye çalışmalarıdır (Ocak Karabay, 2017).
Sınıf yönetimin temel işlevi nedir?
Sınıf yönetimi; Öğretmen ve öğrencilerin öğrenme engellerini en aza indirmek, ders saatini iyi değerlendirmek ve öğrencilerin derse aktif katılımını sağlamaktır. Sınıf yönetimi; Sınıf yaşamının bir orkestra gibi yönetilmesidir. Öğretmen orkestranın şefidir.
Gelişimsel model sınıf yönetimi nedir?
Gelişimsel model; Sınıf yönetimi, öğrencilerin fiziksel, duygusal, yaşantısal gibi alanlardaki gelişim düzeylerine uygun uygulamaları hayata geçirmeye dayanır.
Sınıf yönetiminde disiplin modelleri nelerdir?
Sınıf Yönetimi İçin Disiplin Modelleri1. Davranışsal Disiplin Modeli. Skaner, operant şartlandırma sürecidir. … Etkili Disiplin Modeli (Gallop) Burada en katı, en disiplinli ve en kötü disiplin bulunur. … 3.Kounin Modeli. Bu modelde öğretmen öğrencisini yüceltir. … 4.Glaser Modeli. … 5. İddialı Davranış Modeli. … Pozitif Mekansal Model.
Sınıf yönetimi unsurları nelerdir?
Yukarıdaki görüşlere dayanarak sınıf yönetimi süreçleri ve etkinlikleri şu başlıklar altında toplanabilir: program ve planlama, öğrenme ortamının düzenlenmesi, iletişim ve etkileşimin düzenlenmesi, öğrenme ve öğretme, beceri geliştirme, değerlendirme, zamanın kullanımı yani zaman yönetimi.
Okul yönetim biçimleri nelerdir?
Dört çeşit yönetim biçimi vardır: otoriter, koruyucu, destekleyici ve birlikçi.
Sınıf yönetimin boyutları nelerdir?
Sınıf yönetiminin beş boyutu vardır. Bunlar, sınıf ortamının fiziksel düzeni, planlama programı, zamanın kullanımı, sınıftaki ilişkilerin düzenlenmesi ve davranış kuralları ile ilgili etkinliklerdir (Başar, 2005, 7-8).