İçeriğe geç

Faturasız Ürün Nasıl Iade Edilir

Faturasız ürün iade edilir mi?

Ayrıca faturasız ürünler için yasal bir garanti yoktur. Bir sorun olması durumunda ürünü iade etmek veya değiştirmek bir seçenek değildir. Bu nedenle faturasız satışlarda şüpheli kişiler bildirilmelidir.

Fiş yoksa iade edilir mi?

Satın alma fişi/fatura olmasa bile tüketicinin iade hakkı vardır. Bu fişe eklenen mal için fatura veya benzeri belgenin iadesini talep edebilir; 3065 sayılı KDV Kanunu’nun 54 sayılı KDV tarhiyatı yürürlükten kaldırılmıştır.

Fatura olmazsa iade olur mu?

Orijinal fatura gönderilmezse, alıcıya KDV ve diğer yasal yükümlülükler için geri ödeme yapılamaz. Malın değeri azalırsa veya alıcının kusuru olan bir nedenle iade imkansız hale gelirse, alıcı, satıcıya kusuru oranında zararı tazmin etmekle yükümlüdür.

Fatura yoksa ne yapmalı?

Kullanılmış faturanın kaybolması halinde mahkemeye başvurulması gerekmektedir. Kaybolan belgelerin geçersizliğinin ispatı ve kayıp belgesi istenmekte olup vergi dairesine başvurulması gerekmektedir.

Mağazanın iade almama hakkı var mı?

6052 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanuna göre tüketicilerin mağazalardan satın aldıkları ürünlerden cayma hakkı bulunmamaktadır. Kanuna göre mağazalar sattıkları ürünleri sebep göstermeden iade etmekle yükümlü değildir.

Faturasız ürün almak suç mu?

Yani bir yıl boyunca faturasız satış yaparsanız 1.700.000 TL’den fazla ceza almazsınız. Faturasız ürün alıp satmak şu anda suçtur. Faturasız ürün aldığınız ortaya çıkarsa 3.400 TL’nin 1/5’i oranında ceza ödeyebilirsiniz.

Hangi durumlarda iade kabul edilmez?

Ürün eksiksiz ve hasarsız bir şekilde tarafımıza ulaştığında ürün bedeli alıcının kartına iade edilir. Ancak ürünlerin orijinal olmaması, hasarlı, kırık veya belirli iade koşullarını ihlal etmesi durumunda iade kabul edilmeyecek ve bu ürünlerin bedeli iade edilmeyecektir.

Banka dekontu fiş yerine geçer mi?

Kredi veya banka kartı fişi, fişin yerine geçer; tahsilat fişi düzenlenmesi gerekli değildir. Ücret karşılığında kasada satış fişi düzenlenirse, ayrı bir tahsilat fişi düzenlenmesi gerekli değildir.

İade kabul etmeyen satıcı nereye şikayet edilir?

Başvurular, tüketicinin yerleşim yerinin bulunduğu veya tüketici işleminin yapıldığı yerdeki tüketici hakem heyetine yapılabilir.

Kaybolan fiş tekrar çıkarılır mı?

Faturanın yeniden düzenlenmesi mümkün değildir.

Koşulsuz iade hakkı kaç gün?

Çevrimiçi veya telefonla yapılan satın alımlar için kararlaştırılmış bir son tarih verilmemişse, satıcı malları en geç otuz gün içinde göndermelidir. Mallar bu süre içinde gönderilmezse, tüketici sözleşmeyi feshetme ve tüm ödemeleri yasal faiziyle birlikte on dört gün içinde geri alma hakkına sahiptir.

Aldığım ürünün faturasını nasıl bulurum?

Mükellefler, resmi e-fatura web sitesi (.tr) üzerinden TIN veya TC Kimlik numaralarını girerek e-fatura talebinde bulunabilirler. E-arşiv talepleri için resmi e-fatura web sitesine (.tr) giderek fatura numarası veya şirket adı kullanılarak işlem yapılabilir.

Faturasız iade yapılır mı?

Maliye Bakanlığı’nın belge siparişi ile ilgili mevzuatı iadeyi engellemediğinden, birçok şirketin “fişiniz yok ve ilgili mevzuata göre iade alamıyoruz” gibi bahaneleri geçerli bir bahane olarak kabul edilemez. Şirketlerin fiş veya fatura olmadan ürünleri iade etmesini zorunlu kılan bir düzenleme yoktur.

Hangi belgeler fatura yerine geçer?

Vergi Usul Kanunu’na göre; belirli koşullar altında fatura yerine geçebilecek belgeler: – Perakende satış fişleri, – Gider bildirimi, – Üretici makbuzu, – Serbest meslek makbuzları, – Ücret kayıt ve belgeleri, – Giriş ve yolcu taşıma biletleri.

Fatura kaybettim nasıl bulurum?

E-fatura uygulaması hakkında sorgulamalar “ebelge..tr” adresi üzerinden yapılabilir. Bu web sitesine Vergi Kimlik Numaranız veya TC Kimlik Numaranız ile giriş yaparak e-fatura sorgulaması yapabilirsiniz.

LCW fiş olmadan iade olur mu?

Mağazalarda satılan ürünlerin değişim/iadesi yasalar gereği üretim hatası (kusurlu ürün değil) olmadığı sürece zorunlu değildir. Ancak LC Waikiki mağazalarımızda kullanılmamış ve deforme olmamış ürünlerin değişim/iadesini 30 güne kadar fiş veya fatura sunarak destekliyoruz.

Trendyol faturasız ürün iade edilir mi?

İade etmek istediğiniz ürünleri tüm aksesuarları, orijinal ambalajı ve faturasıyla birlikte göndermeniz gerekmektedir.

Paketi olmayan ürün iade edilir mi?

Ancak satın alınan bazı ürünler hijyenik ve teknik özellikleri nedeniyle iade edilebilir; ambalajı veya paketi açılmamış ve dolayısıyla kullanılmamış olması gerekir. Bu tür ürünlerin iadesi yalnızca orijinal ambalajıyla mümkündür.

A101 fiş olmadan iade edilir mi?

Mağazalarımızdan satın aldığınız ürünleri herhangi bir A101 mağazasından aldığınız fiş veya faturayı ibraz ederek koşulsuz iade edebilirsiniz. Mağazadan yapacağınız tüm iadeler telefon numaranız üzerinden işleme alınacaktır.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir